Welkom op het Squla-forum

Wat vindt jouw kind van het design van Squla?

Wat vindt jouw kind van hoe Squla eruitziet? Denk bijvoorbeeld aan het uiterlijk van de speelomgeving, de avatars, de banners en de muntenrunner. Kun je toelichten waarom jouw zoon of dochter dit vindt? Het mag van alles zijn: grappig, kinderachtig, stoer, meisjesachtig, kleurrijk, jongensachtig, te druk, rustig, leuk, saai… of iets heel anders!

Hallo ik vind dat de banner meer grappig eruit moet zien met avatars bijvoorbeeld of iets anders
Groetjes Ismael

meer met fantasie
Groetjes Ismael

Het is wel mooi maar niet heel overzichtelijk. Vooral de kleine kinderen zitten in de nieuwe lay-out al heel snel in het winkeltje.

Zou geniaal zijn als een kind zijn eigen skin kon kiezen.

ja dat bedoel ik
Groetjes Ismael

Wij moeten telkens scrollen tussen de vraag en de antwoorden. Hebben anderen dit ook? Zou dit graag in 1 keer in zijn geheel kunnen zien!

hoi ik vind de poppetjes grappig en leuk Groetjes Anna

Die muntenrunner is trouwens wel een grote hit. Alleen jammer dat peuters en kleuters niet zoiets hebben.

Dat van het moeten scrollen tussen vraag en antwoord opties hebben wij dus ook. Heel irritant. Vooral wanneer onze dochter snel denkt dingen te zien en/of moet tellen of zo, gaat het vaak mis omdat ze alleen de onderste helft van het opdrachtveld ziet. Of als er meer dan 4 antwoordmogelijkheden zijn, dan zijn de 5e en volgende niet meer te zien. Een adaptief scherm waarin de klikbare delen zo groot of klein worden dat ze allemaal in het scherm passen, zou heel fijn zijn.

En ik vind het ook jammer dat het scherm niet draaibaar is. Bij alle andere apps die ze heeft kan ze de tablet in landscape houden, alleen bij squla MOET die in portrait, wat betekent dat die ook niet een klein beetje schuin omhoog kan blijven staan (op het hoesje)

De Squla-app is inderdaad alleen op portrait ontwikkeld. Hier hebben we bewust voor gekozen zodat één versie van de app goed werkt op zowel de tablet als op de telefoon.

Zou je ons een voorbeeld kunnen geven van de antwoorden waar je doorheen dient te scrollen? Ik zou graag het volgende willen weten: groep - vak - categorie - quiz - level - vraag. Zou je van het bewuste scherm ook een schermafbeelding kunnen maken?

We kijken er dan graag even naar!