Welkom op het Squla-forum

Rekenregels (meneer van dalen bestaat niet meer)

Tijdens het meekijken met onze zoon bij een rekenquiz viel ons de volgende (foute) som op: 14-3x2
het antwoord volgens scula is 8, want 3x2=6 en 14-6=8 (hierbij wordt de regel van “meneer van dalen wacht op antwoord” gevolgd)
Maar de kinderen leren tegenwoordig van links naar rechts te werken. Dus 14-3=11 en 11x2=22.

Kunnen jullie alle vragen nalopen en aanpassen zodat de oude regel van meneer van dalen niet meer gevolgd wordt?

mvg,
Jorrit

Hoi Jorrit,

Bedankt voor je feedback. Ik heb deze doorgezet aan onze redactie. Zodra ik een reactie heb ontvangen, hoor je dit van mij.

Groetjes,

Joleen van team Squla

(bericht ingetrokken door de schrijver, wordt over 24 uur automatisch verwijderd, tenzij gemarkeerd)

Hoi Jorrits,

Zoals afgesproken zou ik nog even bij je terugkomen op het uitrekenen van de som die je hebt doorgegeven. Bij het uitrekenen van sommen gaat het vermenigvuldigen altijd nog voor het optellen of aftrekken. Dat is in de afgelopen tijd niet veranderd.

Bij onderstaande som moet je daarom eerst vermenigvuldigen, daarna optellen of aftrekken. Zoals hieronder wordt weergegeven:

3 x 2 = 6
14 - 6 = 8

Groetjes,

Joleen van team Squla