Welkom op het Squla-forum

Reactie op schooladvies

Hoi ouders,

Nog even een vraag zo voor de zomervakantie. Onze zoon heeft het advies is vmbo kader beroeps gekregen. Z’n leraar zei tegen ons, als hij zo hard blijft werken als hij nu doet komt hij er wel. Z’n inzet is echt super ondanks dat het hem heel veel moeite kost.

Je krijgt nu natuurlijk veel de vraag, wat is het advies, en als ik dat dan zeg dan is het gelijk, dat is laag zeg, leuk als hij er bij zit :(. Vooral de manier waarop het er dan uitkomt. Of de opmerking, dat hou je zeker voor jezelf of je zegt alleen vmbo. Waarom zou ik, ik ben juist trots hoe hij zn best blijft doen ondanks dat het hem echt niet meevalt. Ook wordt er regelmatig gezegd, je broer gaat naar het hoogste(onze andere zoon gaat naar het gymnasium) en jij naar het laagste. Dan proberen ze leuk te doen, maar bij hem komt dat nogal aan en het is ook niet echt goed voor zn zelfvertrouwen.

Herkent iemand het dat er nogal snel te min wordt gedaan over het vmbo?

Mijn zoon heeft ook vmbo-advies gekregen, maar hier is geen paniek. Je moet maar zo denken; een schooladvies is maar een schooladvies.
Ik neem mijzelf hier als voorbeeld. Ik heb de MAVO gedaan, daarna MBO4 en daarna het HBO gedaan. Waar een wil is, is een weg.