Welkom op het Squla-forum

Meer doelen en onderdelen gedetailleerder kunnen specificeren

Beste medewerkers van squla, allereerst wil ik even vermelden dat ik squla echt een geweldig initiatief vindt. Het is een goede hulp aan ouders om hun kinderen extra oefening te kunnen aanbieden naast school en tegelijkertijd hun niveau en ontwikkeling te kunnen toetsen.

Mijn kinderen zijn er sindskort erg enthousiast mee aan de gang gegaan en ik inmiddels ook met het aanmaken van doelstellingen, wat inderdaad een leuke manier van motiveren is. Daarnaast ben ik ook erg blij me de gedetaileerde rapporten waarin ik precies kan zien met welk onderdeel ze nog moeite hebben. Maar…

Wat ik helemaal een verbetering zou vinden is als ik die rapporten en doelstellingen kan gebruiken om nog verder in te zoomen op de specifieke onderdelen of vraagstellingen.

VOORBEELD: mijn kind kan goed optellen maar heeft moeite met aftrekken. Ik kan wel rekenen als doelstelling instellen maar daarin kan ik niet kiezen welk specifiek onderdeel.

Ik zou het dus fijn vinden om de specifieke onderdelen als doelstelling in te kunnen stellen. En daarnaast zou het instellen van meerdere kleine doelen tegelijkertijd ook wel een aanwinst zijn. Het totaal aantal te verdienen munten worden dan bijvoorbeeld verdeelt over 3 kleinere doelen.

Met vriendelijke groeten,

Sander huegen

Beste Sander,

Wat leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! Daar doen we het voor bij Squla.

Als je inlogt als ouder en je klikt vervolgens op rapport, kun je onderaan die pagina bij Voortgang zien welke onderdelen je kind binnen een vak geoefend heeft op Squla en hoeveel vragen goed of fout beantwoord zijn. Hier kun je bijvoorbeeld zien dat er in het vak rekenen aan geldsommen is gewerkt.

Een doel instellen voor een specifiek onderdeel of meerdere (kleine) doelen instellen is momenteel niet mogelijk. We willen je hartelijk bedanken voor je waardevolle feedback. We zijn druk bezig om het ouderaccount en weekrapport te verbeteren. Ik ga het doorgeven aan onze product ontwikkelaars, we gaan kijken wat de mogelijkheden zijn!

Met vriendelijke groet,

Lisa van Team Squla

Helemaal eens hoor, ik heb dit ook al vaker aangegeven. Vooral bij taal en ‘de wereld’ loop ik hier tegenaan. Zou mooi zijn als je het thema dat op school behandeld wordt ook in kon stellen als doel. Dat gaat nu niet

Beste,
Ja helemaal mee eens. Mijn kind vindt rekenen te gek, maar taal/spelling/ begrijpend lezen verschrikkelijk en dus ook moeilijk.
Ik vind het dus belangrijk dat hij dit oefent. Maar ik kan geen leerdoel instellen waarbij hij focust op deze verschillende onderdelen…
Of, bij wijze van voorbeeld: 20 minuten spelling, 20minuten begrijpend lezen, 20 minuten taal.
Het zou superfijn zijn als dat zou kunnen.

Helemaal mee eens! Meerdere doelen instellen zou ook fijn zijn. Dan kunnen ze in de week kiezen welk vak ze eerst doen, net zoals op bijv. het Dalton onderwijs. 5 doelen zou ik fijn vinden.

Meer doelen en specifieker zou ik ook wel fijn vinden

Ik sluit me bij de ouders hierboven aan. We zitten een week op Squla en ik loop meteen hier tegenaan. Zou meer variatie willen instellen met doelen.