Welkom op het Squla-forum

Lezen - hoe lang en hoe veel

hi hi,
Bij mijn eerste ging het lezen allemaal geheel vanzelf en heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed. Echter bij de tweede kreeg ik via school feedback om toch echt wel meer met hem te lezen. Nu probeer ik het een kwartier per dag te doen. Hoe doen jullie dat thuis?

Heeft de school van je kind ook een leesbegeleider? Mijn dochter heeft een tijdje ‘bijles’ gehad van de leesbegeleider van onze school, dat was erg goed voor haar zelfvertrouwen. Ze bleek achteraf dyslexie te hebben waardoor het allemaal wat minder snel ging.

Goede tip. Geen idee, hij zit pas in groep 3, en weet dus nog niet alles. Ik vraag het morgen aan de juf!

Wij lezen hier altijd voor als ze naar bed gaan. Zo kom je makkelijk aan een kwartiertje. Mijn oudste (groep 4) vind het dan ook heel leuk om mij voor te lezen in de plaats van andersom. Succes!

Een kwartier per dag lijkt me prima. Ik ben leesmoeder (groep 3 en 4) en merk grote verschillen tussen kinderen die thuis nauwelijks of niet lezen en kinderen die dat wel zeggen te doen. Ze moeten even over een hobbel heen, zodra het lekker gaat krijgen ze er plezier in en gaat er een wereld voor ze open. Uiteraard is dyslexie een handicap, maar vroeg onderkennen en extra hulp bieden maakt al een hoop goed.

Dank je! @micky ook dank je wel!