Welkom op het Squla-forum

Leren over duurzaamheid en gezondheid

Hallo,

Mijn kindje is groep 3, en heeft vorige maand de tiger les/quiz gevolgd, ik vond het heel leuk, een les die gaat over dieren, en WNF…
Misschien zou ook leuk zijn om te leren over milieu, duurzaamheid, gezondheid in vroegere leeftijden.
Vooral leren over stoffen die gebruikt in onze omgeving en voedsel, en dingen we kunnen doen voor onze gezondheid en die van aarde.

Kinderen horen en zien van elkaar heel veel, wat anderen eten, waar anderen mee spelen.
Ik probeer mijn kind niet alle nieuwe populair en hip speelgoed te kopen, en niet voedsel in pakjes te geven. Ik zei: “weet je wat er in zit?” “anders wordt onze huis vol” “je speelt een beetje en dan blijf ie in de kast wachten” We proberen dingen thuis te maken. Maar kinderen zijn nieuwsgierig, ze willen gewoon. Ze heeft tot nu toe alles geprobeerd om mini moomies, spinners, squishies, putty’s, glow in dark sterretjes enz. te hebben. Maar van mij mag het niet allemaal, ik vind sommige stoffen niet gezond, en niet duurzaam, maar soms wordt wel gekocht/gekregen als cadeau van iemand. Dit is ook geldig voor eten, als een kindje wat hagelslag of een ontbijtkoek mee naar school voor lunch, ze wil ook meteen. Maar ik vindt dit niet zo gezond. Beter thuis gemaakte iets gezonds mee.

Dus het zal leuk zijn als er zijn eetbare, duurzame, gezonde recepten voor dingen zelf te maken of lessen over duurzaamheid en gezondheid op Squla.

Kinderen zijn belangrijk voor toekomst van onze aarde, educatie in vroeg leeftijd is belangrijk: leren zelf te maken, creativiteit, leren dat je niet alles hoeft te koepen wat op de market is, leren over herbruikbare materialen, over overleven.

Ik wil dat Squla een leerzame plek wordt, niet alleen voor betere Cito scores maar ook voor helpen beter kinderen op te voeden voor de wereld en voor zichzelf.