Welkom op het Squla-forum

Kinderen met ADD

(sorry Nederlandse is niet mijn moeder taal)

Heeft iemand ervaring met een kind met ADD? Ik wil mijn kind laten toetsen voor ADD. Op dit moment is hij heel druk in zijn hoef. Ik ben bang hij valt verder achter de ander kinderen in school. Hij is 8 jaar.

Er kunnen tal van oorzaken zijn van achter raken op school. Als je merkt dat hij vast loopt, dan zou ik zeker wat ondernemen. Je kunt via de huisarts een verwijzing vragen voor een kinderpsycholoog. Die kan verder meedenken over het vinden van manieren die beter werken voor uw kind. Die geeft tips aan uw kind, u als ouder en indien u wenst ook aan school.
Indien nodig kunnen ze een test doen voor AD(H)D.

Er kunnen zelfs meerdere oorzaken zijn van een kind wat ‘druk in zijn hoofd is’. Heb je dit al eens met je huisarts besproken?

ADD wordt vaak op te late leeftijd ontdekt, ik vind het goed dat je je kind hierop laat testen als je dit vermoedt. Bij dit soort onderzoeken wordt ook meteen gekeken naar andere mogelijke oorzaken.
Mocht je kind inderdaad ADD hebben, dan kan ik je de tip geven hem te leren plannen en organiseren. Elke dag een agenda of kalender doornemen. Stickers plakken op opruimbakken. Kleding neerleggen in de volgorde van aantrekken.
Ik zie dat deze topic al een half jaar oud is en hoop dat je inmiddels al meer te weten bent gekomen en de juiste hulp voor je kind hebt kunnen vinden! Veel succes!