Welkom op het Squla-forum

Inspiratie voor traktatie op school

Binnenkort is mijn dochter jarig. Ze wordt alweer 9! De tijd gaat zo snel <3. Wie jarig is, moet natuurlijk trakteren. Op school mag geen snoep (suiker) worden getrakteerd. Ieder jaar probeer ik daarom een originele en gezonde traktatie te bedenken. Maar tot nu toe ben ik nog inspiratieloos. Dus ik dacht, ik probeer mijn inspiratie eens te verkrijgen op het Squla Forum!

Wie heeft er leuke ideeën voor een traktatie die origineel en gezond zijn? Alvast super bedankt voor jullie input :smiley:

Een van mijn persoonlijke favoriete is de fruit pizza! Iedereen was helemaal enthousiast.
watermeloenpizza

Snij eerste de watermeloen in plakken. De schil moet er om heen blijven. Bij de kiwi moet je de schil er natuurlijk af halen en in stukjes. Aardbei ook lekker. Doe daarna alles op de watermeloen en verdeel deze in punten. Mijn dochter zei gelijk dat het op een echte pizza leek!! Heel veel succes.

Ik heb poesjes van brooddeeg gemaakt. Als je googled op “levine bakt brood” vindt je daar veel recepten en uitleg over kneden (met de hand of met een machine). Haar recepten lukken ALTIJD! Voor een broodpoesje maakte ik 2 bolletjes deeg voor de laatste rijsfase. 1 bolletje van 40 gram tegen 1 bolletje van 25 gram aan. 2 rozijntjes als oogjes. Na het bakken 2 kleine driehoekjes maken uit een stroopwafel en deze er als oortje in stoppen. Klaar!

Een fruitpizza! Mijn dochter was helemaal enthousiast. Het was een grote hit zo en perfect om te trakteren in de zo vlak voor de zomervakantie!

Vorig jaar hebben we een banaan met daarin een cocktail-parasol getrakteerd. Oogjes erop tekenen en een strikje als rokje of ketting. Niet zo origineel als de meloenpizza en de broodpoesjes. Die houden we graag in ons achterhoofd voor volgend jaar!