Welkom op het Squla-forum

Hoe om te gaan met een scheldend kind?

Sinds mijn kleuter naar de basisschool gaat is zijn scheldwoorden-vocabulair aardig gegroeid. Hij is hier natuurlijk super trots op, maar papa en mama vinden het helemaal niet zo leuk. Wat doen we hiermee? Negeren? In discussie? Straffen?

Herkenbaar! Wat wij thuis doen is dat mijn kinderen 5 minuten lang zoveel mogelijk vieze woorden en scheldwoorden mogen zeggen. Dit op de voorwaarde dat ze buiten die 5 minuten per dag, die woorden niet meer zeggen. Dus op school enzo is schelden dan niet de bedoeling. Bij ons helpt dit heel goed en we moeten er ook erg om lachen altijd!

Nou ik vind dat je schelden het beste kunt voorkomen in plaats van het dan maar thuis te gaan doen. Mijn man en ik letten heel erg op wat mijn zoon op televisie ziet en welke netflix series hij kijkt. Je moet je niet vergissen in welk taalgebruik daar allemaal voorbij komt!! Ik geef heel duidelijk aan dat schelden echt niet oke is op school.

Bedankt voor jullie reacties, djames en Maryam. Wij zijn ook geen voorstander van schelden, maar willen ook niet dat hij het doet als wij er niet bij zijn. De 5 minuten schelden per dag lijkt mij daarom wel een passende oplossing voor onze situatie.