Welkom op het Squla-forum

Hoe kunnen we het weekrapport verbeteren?

Wat vinden jullie van de wekelijkse rapport e-mail van Squla met daarin een overzicht van de speelactiviteit van jouw zoon of dochter? Zijn er nog zaken die je mist of die je graag anders zou willen zien?

Het Squla weekrapportje vind ik wel prettig. Een speeloverzicht van mijn kinderen zou ik ook wel prettig vinden. Maar die (of een voorbeeld) hebben we nog niet ontvangen, toch?

Ik zou graag bij het weekdoel specifieker aan kunnen geven waar aan gewerkt moet worden. Nu kun je alleen aangeven welke categorie. Rapport is opzich prima.

Hoi Irene,

Bedankt voor je reactie! In het weekrapport vind je een overzicht van wat je kind de afgelopen week op Squla gespeeld heeft. Wat bedoel je precies met speeloverzicht van mijn kinderen? Een volledig overzicht van welke quizzen je kinderen in totaal al gespeeld hebben?

Het lijkt erop dat het beeld wat door Squla niet geheel klopt met de realiteit. Als mijn kind de eerste keer fout antwoord en daarna goed dan wijzigt het percentage in het positieve. Dus als mijn kind in eerste instantie maar 50% goed heeft van alle beschikbare vragen, dan ontvangt mijn kind die vragen nog een keer en als hij die daarna goed beantwoord, dan wijzigt ook zijn score bijvoorbeeld naar 70%.
Ik vind echter dat de eerste score een juiste weergave is van de realiteit. Dit geeft mijn inziens een foute weergave van de realiteit. Als mijn kind een toets maakt dan krijgt hij daarna ook niet nog eens de kans zich te verbeteren. Dan is de helft fout een onvoldoende! Graag zou ik deze nuance terug willen zien in het squla rapport.

Beste Leonie,

Hartelijk bedankt voor je waardevolle feedback. Ik ga het meenemen!

Ik zou graag kunnen zien in het rapport wanneer mijn kinderen welke opdrachten hebben gedaan. Dus op welke datum en op welk tijdstip. Ik krijg dan een beter beeld wanneer ze het prettig vinden om het te doen.
Ook wat ik eerder heb gelezen bij een reactie betreft de waardering van de fout gemaakte opdrachten. Ik zie liever een overzicht van alle goede en foute antwoorden als ze de oefening voor het eerst maken. Het geeft een beter beeld bij wat meteen goed gaat en wat er echt nog niet goed gaat. Misschien dat als het een week later weer opnieuw wordt gedaan dat er dan weer een nieuwe waarderingstart, waardoor ze zichzelf wel weer kunnen verbeteren. En dat ik zie dat het dan juist beter gaat of dat er toch nog meer moet worden geoefend.

Het zou mooi zijn dat wij als ouder kunnen zien waar we de opdrachten kunnen vinden waar veel fouten worden gemaakt. Ik zoek me wezenloos.