Welkom op het Squla-forum

Gezond gewoontes elke x minuten?

Hallo,
Nog een vraagje van mij.
Mijn kind is heel enthousiast over Squla en als ze een keer zit te spelen beweegt ze niet een hele half uurtje of een uur lang soms.

Ik denk dat af en toe tussen opdrachten ze moeten iets gezonds doen. Bewegen van lichaam, even staan, rondje lopen, nek en armen stretchen, wat water drinken, kan ook yoga moves of wat mindfulness tekstje of een stilte moment in zitten tussen die opdrachten. Squla zal extra leuk zijn met een gezonde-kick van dit soort.

Voor invalide/zieke kinderen die kunnen niet, misschien dit soort gezonde-breaks is niet handig om te zien, dan het zal ook handig zijn als mama kan instellen als de kind krijgt dit soort beweeg/drink/denk momenten en hoe vaak.

Dank u wel.
-sorry voor mijn nederlands als er fouten in zitten-

Hoi,

Wat een leuke idee├źn!

Op Squla doen we altijd onderzoek naar hoe we Squla nog beter en leuker kunnen maken. We hebben tot nu toe nog niet onderzocht wat het bewegen tussen de oefeningen door bijdraagt aan leuk leren op Squla.

In oktober 2016 hebben we een blog geschreven over kinderyoga. Deze kun je vinden op deze pagina: https://www.squla.nl/kinderyoga-eigen-woonkamer. Hier leggen we drie eenvoudige yoga houdingen uit. Wellicht leuk om na de zoveel gespeelde quizzen een yoga houding te oefenen?

Groetjes!

Tenzij je een kind hebt dat juist die focus nodig heeft om geconcentreerd te blijven. Ik vind daarom dat het nu goed geregeld is. Yoga-oefeningen zijn er, en die zouden er ook meerdere toegevoegd mogen worden. Maar ik ben van mening dat het niet verplichtende karakter juist de kracht is van Squla. Als je verplicht iedere 10 minuten moet gaan bewegen sluit dat ook weer niet aan bij alle kinderen.