Welkom op het Squla-forum

Driftige kinderen thuis

Onze dochter van 8 jaar heeft de laatste tijd nogal last van driftbuien die ontstaan door de meest onbenullige dingen als: haren moeten wassen, een broek met een gat niet naar aan mogen etc. Ze begint eerst te huilen en dat gaat vaak over in echte gilbuien. ze verliest compleet de controle en er is geen land met haar te bezeilen.

Negeren helpt niet, rustig tegen haar aan praten helpt niet. Alleen als ik haar vast houd, dan gaat het wel iets beter maar ik zou willen weten of het te voorkomen is. Vandaar mij vraag: heeft iemand ervaring met therapie om drifbuien te kunnen voorkomen. Heb al geprobeerd te achterhalen wat er is, vragen als: ben je ongelukkig, word je gepest etc maar ze weet het niet. Als ze weer uit de bui is, is ze bekaf. Help!

Hoi,

Wat ik merk aan mijn zoon van 6 is dat hij gewoon echt moe is. Het schooljaar is bijna afgelopen, spanning voor de zomervakantie. Nieuwe groep volgend jaar. Die is qua emotie ook weer ff stapje terug. Al doet een aantal avonden op tijd naar bed ook goed. Al is dat voor sommige kinderen met die warmte ook moeilijk.

Wat vervelend dat je dochter zulke driftbuien heeft, dat kost natuurlijk ook veel energie van jou. Ik werk met energetische banen en als ik mijn dochtertje magnetiseer lijken al haar chakra’s opeens weer open springen. Zo voelt ze de liefde van de aarde en vloeit de boosheid weg in de grond. Veel praten met haar en laten zien dat boosheid niet loont is voor mij de truc.