Welkom op het Squla-forum

December 2017: Aansluiting Squla op school

We zijn druk bezig om de planning voor 2018 te bepalen en willen heel graag jouw menig horen over het volgende:

Moet Squla een betere samenwerking zoeken met scholen zodat leerkrachten een selectie aan quizzen klaar kunnen zetten in het account van je kind als huiswerk of extra oefenstof? Daardoor sluit Squla beter aan op school. Of zou op deze manier de lol om Squla te spelen er snel vanaf zijn?

Dit zal een mooie mogelijkheid kunnen zijn. Maar niet een verplicht karakter moeten hebben.
Zeker als bepaalde onderdelen voor een kind moeilijk kunnen zijn zal dit elkaar goed kunnen aanvullen.
Het zal mi. van het kind afhangen of de lol van squla spelen dan afgaat.

Mijn kinderen kunnen wat extra oefening gebruiken en vinden Squla leuk vanwege het niet schoolse karakter. Ik vraag de leraressen wat ze mogelijk extra “moeten” oefenen en dan vraag ik de kinderen gewoon om daar iets van te oefenen. Ik zou het liever apart van school houden.

Ik zou er meer voor voelen wanneer leraren ouders kunnen adviseren via het ouderaccount, welke weekstaten gegeven zouden moeten worden. Anders voelt het zo dubbelop. Het zou dan ook geweldig zijn als de weekmaker specifieker opgegeven konden worden.