Welkom op het Squla-forum

10 minuten gesprek

De basisschool waar mijn kinderen naar toe gaan daar krijgen de ouders 1 of 2 keer een 10 minuten gesprek. En zelfs nog bij dit lage aantal merk je dat de leerkrachten liever niet die gesprekken voeren, alles is hen te veel, ze willen liever helemaal geen 10 minuten gesprek, want ze hebben het al zo druk. Bij ons op school vind ik dat het lijkt alsof ouders worden gezien als lastig, vervelend, zeurpieten, etc.
Erg vervelend vind ik dat. Het is toch heel logisch dat je als ouders heel graag 2 x per jaar van de leerkracht hoort hoe het gaat met je kind op school, hoe hij / zij het doet, hoe hij /zij in de groep ligt, waar hij / zij goed in is / minder goed in is, wat de indruk van de leerkracht is van jouw kind, ga zo maar door.
Zijn er meer ouders die dit op de basisschool zo ervaren?

oef dat is vervelend. Gelukkig heb ik hier geen ervaring mee en heeft de school van mijn zoontje zeer betroken leerkrachten. hij is wel in november van school gewisseld ivm een opeenhoping van akefietjes en pesterijen op de andere school, waar vanuit de school niets aan gedaan werd…!!!

veel succes ermee